A Step To Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Hero

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Khamis, Ogos 27, 2009

Aku Melayu..

smlm aku xleh tdo..dsbbkn otak tlmpau penat memikir..
kul 1.30 bru leh lelap mata..tp kul 3.30 da jaga smula..
nie seme kerana 1 perkara yang mghantui hdup aku dr ptg td..
kdg2 aku pelik gak napa la diorg nie tamak sangat..
even x baik merungut esp bln2 pose ni kn..tp i nk merungut gak!!
yerlaaa..dah ader 1..napa nk dua?..haaa..penat tau..

luahan d atas bukan la untuk isu poligami @ kekasih yg curang..
tp semata2 adalah bkenaan kerjaku sbg translator sejak 2 hari ni..
da dua agreement in Malay yg jumlahnye lbih krg 50 pages ..
n aku yg chantekk ni kna translate in English..
tuhan jer la tau btp sakitnyer otak aku nk mengarang ayat..
i cannot do..hukkk33..

bila saat2 cmni blaku, mula laa naluri kewarganegaraan timbul..
tetibe rasa mcm sorang rakyat yg sgt bjiwa bangsa..
yerlaa..kiter kn da nk smbut keMERDEKAan yg ke-52 next wik..
knp d snjung lgi bhasa penjajah nie..huh..
demi 1 malaysia, sy sarankn segala pggunaan B.Inggeris d mansuhkn!!
aiyakkk..(rasa cm kna baling ngn fail..)

hmnnn..agak2 leh x wat alasan nie kat bos..
hak3..sure aku kna hempuk..
niway, d saat aku menulis d cni, keja2 tsebut telah bjaya aku siapkn..
heh..skrg aku sdg dlm proses meregang urat..hohoho..

2 ulasan:

QuTaQ berkata...

nyah..same la keadaannya bila mak kena buat memorandum in english.. hahahhahahahahah...

dan dan la tu jugak memperjuangkan di mahkamah tinggi ke rendah ke..harus didalam bahasa melayu...

kate yu-ai-ae..kan?

DeMonG berkata...

2la nyah..mak rasa kiter kna bwk isu ni ke tgh..
tgh mana???..tgh laut..hak3..

luper plak nk bterima ksih kpd 'kamus' google..sgt mmbantu..hehe..tenkiu la yer..