A Step To Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Hero

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Isnin, September 14, 2009

Pok Su Awang..

ari nie keTENSENan mmbuat kertas keja..
ni 1st time aku buat kertas keja..sgt leceh n sakit kpala..
kalo setakat working paper nk p rombongan ke,
nk wat charity ker bleh tahan lagi..
ni paperwork tuk pinda AUKU..nk pinda undang2 yg sedia ada + legal reason..
aduyaiii..sakit mata aku duk mmbaca dr td..ilham x sampai2..
bru taip 2,3 baris..delete smula..cm x brp legal je alasan aku..
haa..aku rasa aku tkena syndrom Pok Su Awang..
korang kenal sapa Pok Su Awang???aku punnnnn... x kenal...hak3..

Pok Su Awang nie d katakn org alim d Kelantan..
boleh mngubat penyakit secara ghaib n melihat alam2 halus nie..
die jugak sgt bbakat besar dlm bidang2 tasawuf..katanyerrr..
nk d jdikan citer,ari jumaat kelmarin die dtg ke umah jiran aku..
nk berubatlaa..lpas terawih kat surau,bleh plak die singgah umah aku..
jdik sbg anak dara yg da senja nie aku pn buat la air..yerlaa..da tetamu dtg..
elok aku hidang kt diorg(bpak aku bsama2 rakan2 suraunyer)..
Pok Su Awang pn mnegur bpak aku.."anok ko?"
"haah..yg sulung.."jwb bpak aku.."doh nikoh?"die tanyer lgi..
"blum..xder jdoh lgi.."heh..ayat standard la 2..aku pndg org tua 2 n senyum..
dlm ati aku mngomel..bnyak soal plak pkcik nie..nk wat menantu ker??
"cer ulur tapok tange gok mek.."pehal plak pkcik nie..aku pndg bpak aku..
bpak aku anggukkn kpala tanda suh ikut ckp org tua 2..

aku pn malu2 biawak ksik la die tgk tapak tgn aku nie..
lpas 2 telinga aku kebas..
Pok Su Awang nie mmg btul2 mampu meramal ker?
wat sakit ati aku jer..lantaklaa..
bgi aku ajal,maut,jodoh,rezki seme d tgn Tuhan..
wat apa aku nk pcaya ckp die..sakit otak aku..
"Pok Su Awang..mekasih banyok laa.."

"berat anok daro mu nie..bnyok mende die kena tempuh..
nie hok tange do 3 garis lebar..
anok mu ni tanam madu..3 ore..kalo bkn no.3,
makno die terimo lagi 2..dio x susoh nk jago tp orang suko usik dio..
pakat wak die jerik..hati keras nie..jago molek ar.."

5 ulasan:

anaifa berkata...

kah3... bera' nih mena..

QuTaQ berkata...

nyah..nape dari dulu orang kate ko ni bermadu? mak tak rela tauuuuuu...

DeMonG berkata...

fie :..sgt bera'..

nyah : jgn risau..i xkn bmadu ngn u..hak3..

Ilmapung berkata...

mayn.. ini cerita banyak seram.. jgn kasi gabra. haha

Rin berkata...

jgn bg tgk tangan dah..