A Step To Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Hero

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Rabu, November 04, 2009

Meraba Dlm Gelap

7.59a.m..
1 minit 2 8.00a.m..
tkocoh2 dtg opis pgi nie..
seme angkara si comel ku meragam..
bru umur 2 thun da pndai meragam..

pgi nie msuk opis tepat kul 8, da dpt col..
meeting kul 8.15a.m...(nyampah!!)
x sempat nk breakfast..
mncari fail2 yg tselit ntah ke mana..
huru hara jer rasa hdup arinie..
bedak kat muka pn da xder..
sembur mnyak wangi jer sket..

dlm blk miting seme org2 hebat da ader..
kompius aku..diorg nie seme x lapo ker..
prot aku da menyanyi2 nie..
aku sengeh n tunduk hormat kat org2 hebat nie..
dulu tunduk kat judge jer..kira diorg nie setaraf judge laa..
cuma x pkai robe jer..tp situasi die ttp sama..
bila la ader org nk tunduk kat aku plak..hak3..
(hebat nyer angan2..tunduk pd yg 1 itu pasti..heh)

abis miting mndapat 1 berita yg x best..
bos aku confirm pegi haji..flight 12hb nie..
die akan msuk opis semula Januari nanti..
dua bulan lgi tuuu..aduuuuu..
knp aku ckp x best???d sini aku senaraikn justifikasinyer..

i-aku akn kerja sorang diri..tanpa rujukan..
(coz hanya 2 org jer pegawai yg ader LLB kat cni..)
ii-aku tpkse take over keja my bos yg da ader exprience 8 thun kat cni..
(aku plak bru keja 4 bulan jer)
iii-people here hav a very high expectation on me..which i'm not dat person..
(tpkse merangka legal excuse bgi mnjwb soalan2 yg aku x tau..)
iv-tpkse travel sorang diri smbil memikir keja2 d opis..
(aku xtaula brp kali aku kna travel dlm 2 bulan mendatang nie..
v-kat cni xder mention,hearing @ even trial date..
(everything they just pick n point n u hav 2 answer on da spot)

dan banyak lgi sebab knp aku rasa x best..
apapun aku suh bos aku doakan tuk aku kat dpn kaabah nnti..
semoga aku mampu la mggalas beban nie..
n semoga aku cpt dpt jodoh..hehe..aminnn..
chayuk3!!!

2 ulasan:

Unknown berkata...

Eh Mayna, ada baca Berita Harian hujung minggu lalu tak? Ada kisah orang kerja dari rumah. Macam boleh kaya sahaja. Hah cubalah! haha.

DeMonG berkata...

ader ker??keja apa gamaknyer 2 ek??kalo jutawan internet x mampu la eden..buta IT sket..heh..kn carik smula paper ahad nie..