A Step To Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Hero

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Isnin, Februari 14, 2011

Februari..

Februari ni bnyk kesah yg bkait rapat dgn aku.
ada citer yg manis dkenang..
ada citer yg pahit utk diulang..
dan ada citer yg sedih kalo dbayang..

Februari adalah bulan d mana aku bkenalan dgn suami..
heh..seriesly kami xder tarikh declare..sbb hbgn kami sgt dramatic..
tau2 je da kapel..nth mse bile aku terima die pn aku x tau..
so, xder tarikh declare utk d kenang @ d sambut..
yg ader bulan ptama kali kami bsua muka..

Februari juga merupakan bulan kelahiran bekas insan2 yg prnh btapak d hati..
hahaha..insan2 tu..mknanyer lebih dr 1..
*hrp suami ai x kesah yer..bkn ape2 pn, mengenang jer..;)*

Tp februari jugak bulan aku kehilangan insan tsayang..
nenek dan atuk aku pergi di bulan yg sama..tp pd thn bbeza..
ncik (atuk lelaki aku) pergi meninggalkan kami pd 13 Februari 1995..
nenek aku plak pergi d saat aku mula2 melangkah ke uia..
pd 25 Februari 2001..masih teringat aku tduduk d pagar pintu Aisyah College masa paksu aku dtg mmbawa berita tu..bru blk dr pasar mlm..air soya d tgn tlpas n pecah ke tanah..hampir2 nk pengsan..
aku mmg rapat dgn ncik n nenek sbb dr kecik aku dbesarkn oleh diorg..

smlm aku bwk azri ke kubur arwah d sg.lembing..
aku kenalkn die pd 'nenek' n 'ncik' aku n bgtau diorg yg cucu diorg nie da kawen..
da lebih 10thn nenek n ncik tggalkn aku..rindu sgt pd diorg..
al-fatihah...

3 ulasan:

Nur Sakinah Ahmad berkata...

mayna aku tag ko :)

DeMonG berkata...

ok..tenkiu..he2..

Tanpa Nama berkata...

semoga dicucri rahmat...