A Step To Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Hero

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Rabu, Disember 10, 2014

Rumah Idaman Yang Masih Belum Lengkap..

Assalamualaikum...

Dah hampir 4 bulan aku pindah dri rumah bonda..
kini kami menetap d rumah sndri d indra sempurna..
alhmdulillah..walaupn rumah x lgkap sepenuhnya..

sepatutnya seme bjln lancar sblum aku pindah masuk..
seme tu mksud aku :-
 i. grill da siap pasang..
ii. tembok n pagar da ade..
iii. cat pn da siap..
iv. kabinet dapur pn cantik..

tp kite hanya mampu merancang..
Allah ade perancangan lain tuk aku..
maka kami bpindah la jua dgn keadaan umah yg masih tdk fully renovate tu..

rumah asal..

aku tambah sikit bahagian dapur..

table top je ade..kabinet xde lgi... T_T


tembok yg masih belum cat..
ruangan belakang yg kononnnye bakal jdik mini kebun..
*sila berangan dahulu*

pagar dpn pn xde lgi..

ruang tamu pn blum cat..
grill pn tadop lgi..

setelah d pasang langsir..
masih mgguna pakai sofa lama sewaktu d rumah sewa dlu..

plannye nk mengecat dlu ni..
utk makluman korang mengecat rumah yg da ade barang ni sgt la memenatkan..
haihhh..tmbah plak ade hero n heroin kecik bersama...
kesabaran yg sgt tinggi dperlukan..
haihhhh...pelan2 kayuh bak kata suami aku..huhu..
itu belum lagi citer ttg projek landskap dan mini kebun idamanku..
waaaaaaa...duit oh duit!!!!

ade sape2 nk sponsor kami x???
Eric!!!! i need uuuuu...



7 ulasan:

Ajim berkata...

cantiknya! bila la dapat beli umah sendiri ni.. :( ***kerusiburok***

DeMonG berkata...

mekasih..insyaAllah ade rezki tu nnti..ade umah ni pn btambah la liabiliti...hutangggg!!!huhu

LydSunshine berkata...

COmey umoh dia. Ada tanah kat tepi tu paling best aku rase. Boleh tanam serai, daun pandan dan sayur2. Senang nak memasak.

Mar Mansor berkata...

besarnye rumah..dah renovate sikit2 tu kira berduitlah juga..

DeMonG berkata...

LydSunshine: pokok serai, daun pandan, anak kari, kunyit n lengkuas udoh d tanam ni..tggu nk mmbeso je..kot bnyk hasil bleh jual plak..haha *berangan x hengat*

Mar Mansor: duit kumpul sket2...ni pn tgh menabung lgi nk wt grill n pagar plak..huhuhu..

Kak Vit berkata...

cantiknya rumah! :))

Mar Mansor berkata...

alhamdulillah...besar betul rumahnya ni..selesa..
saya ok je rumah tak siap renovate dah pindah sebab dah start bayar ansuran bulanam ditambah pula keluarga jauh..hidup berdikari..