A Step To Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Hero

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Rabu, Jun 15, 2011

Novel vs Drama

walaupun citer nie da basi, tp aku bru jer dgr..
semua org sbuk bckp ttg nora elena..
aku mmg x bkesempatan nk tgk citer 2..
dah la main kul 7-8mlm..
aku ni walau xder anak, tp laki yg sorang 2 mcm ader anak 2, 3 org..
kul 7-8mlm adalah wktu klimaks..haha, jgn salah phm ok..
wktu tgk sibuk2 nk kemas dapur, nk hdg lauk, nk siap2 tuk mgrib..
jgnla harap wktu 2 bleh nk menyandar dpn tv..
x pasal2 kna azan kat telinga..

jdik aku agak hangin la jugak sbb aku xleh nk mncelah ble opismate duk bcite ttg drama ni...
tp rupanya2 nya drama elena ni diadaptasi dr Novel Kasih Yg Suci..
kalo novel nie mmg da jdik makanan aku lebih krg 3,4 thn lps kot..
dah x ingat dah bile..tp one of my fav novel laa..
mmg citer die romatik abis..so, aku dptla bygkn si aaron aziz 2 mmbawa watak seth..
bgi aku bjaya la si aaron 2 mmbwa watak seth 2..kalo x, xkn org beriya2 duk citer psl drama nie kn..
sekurang2nya x la jdik mcm novel Tangisan Bulan Madu yg mnjdi kegilaan remaja time aku dlu..
punyerla hensem si Bogaat 2 aku bygkn dlm novel..alih2 ble dijadikan drama heronya si Ezani 2..
mmg x bleh blah la kan..trus failed!!

sekarang nie menanti filem Ombak Rindu plak..hopefully menjadila watak Harris n Izzah yg dilakonkan oleh Aaron Aziz n Maya Karin 2..rase da sesuai da pelakon 2 cuma kte tgkla cmner nanti..

mesti pengarah drama skrg susah nk mncari penulis skrip yg bagus kan..
sbb 2 adaptasi dr Novel jer..sng citer..pengikut da ader..
just make sure casting n jln citer ok jer..
tetibe rase nk menyambung impian aku tuk jdik penulis..
hahaha..jgn xtau..aku da ader novel yg bru 1/4 aku tulis..
tp da setahun lebih tbengkalai..ntah bile nk sambung..

6 ulasan:

desperate mama berkata...

dd pon tengah plan menulis novel tuuu...

kellas korang ni...

masa form 2, i pernah tulis cerpen pendek... dan suruh adik i baca... dan dia kata bagus.. padahal dia tak tau, yg cerpen pendek tu adalah summary dari novel yg i baca... mawhahahahahaha.....

DeMonG berkata...

hahaha..bleh gak 2 kak..

mesti dd punyer novel suspen thriller.."Misteri Hantu Gajah"..hehe..

sy dlu start menulis masa hati sdg lara..bnyak la idea..skrg tgh gumbira2 trus rase mls plak..

QuTaQ berkata...

Hoi..ngumpatz nampakz..
Tajuk buku aku: I kill 2 elephants with 1 stone...
Tak beli siappppp korangggg!

Tanpa Nama berkata...

lara...manjalara...hahahah...eh..deminglara...weh..ara sg sedap wat ulam....

desperate mama berkata...

sama jugak dgn berblog kan.. bila tengah lara, memang banyak idea nak ditulis... bila tengah hepi, macam malas kan...

DeMonG berkata...

anon: cni susah nk jmper ara..lama giler x mkn..

nyah: wajib beli!..haha

k.fiza : haah..nk plak tgk marah @ hangin kt somebody kn..lgi bbakul2 idea nk menulis ..