A Step To Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Hero

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Rabu, Oktober 15, 2014

Maaf Bukan Perkara Terindah Untuk Insiden Ini..

Smlm amik azeem d taska..
sebaik aku sampai, die tgh hepi bmain2 kt playground dgn rakan2..
aku pn lambai tgn dkt die..
die blari2 mndptkan aku smbil pgg pipi..
"umi..abg gigit" katanya..
aku tunduk n mmbelek pipi die..ade kesan lebam n merah..


sape buat??tanya aku..
"abg buat"..jwb azeem smbil tgn die tunjuk ke arah rakan2 kt playground..
aku x dpt pastikan yg mne 1 "abg" yg azeem mksudkan..
pengasuh azeem dtg n meminta maaf kt aku..
alasan di beri mereka x sempat nk tarik bdk tu mse die mggigit azeem..
budak baru katanye so diorg xtau die tu jenis mnggigit..
aku diamkan aje smbil sengeh herot..

blk rumah, aku pn suruh die mandi..
ble aku tggalkn baju die bru perasan kt leher die ade plak yg ini..


aku trus tanye sape wat ni smbil sentuh tanda tu..
"sakit la umi" die mengaduh smbil tolak tgn aku..
eeeii..mmg nk kena pengasuh ni..

so, pgi tdi masa anta azeem aku skolahkn la pengasuh tu..
aku faham bdk2 mmg bnyk ragam..
sbb tu aku x salahkn bdk tu..
pengasuh perlu pantau la kalo bdk2 ni bmain..
ble diorg bgaduh @ berebutkn something confirm ade adegan tolak-menolak laa,
tarik menarik, n worst gigit mnggigit ni..
n if 1 tempat aku phm laa, mybe diorg x sempat nk tarik bdk tu..
tp ni sampai 2 tempat..xkn la ko x sempat nk tarik kan..
ini tandanya diorg x pantau pn bdk2 tu..
mesti tgh leka bborak @ tido!!
mula la aku nk bprasangka buruk ni..
ape pn aku da voice out my concern tdi n hopefully this is da last..
if berlaku lagi, aku tau la ape nk buat kan..



4 ulasan:

QuTaQ berkata...

anak aku kena lempang dan cakar. tahun lepas. oleh budak perempuan.

tendang, tumbuk oleh budak lelaki tahun ni.

tahun depan: aku tak tahu.

*tahan diri dari merempan*

DeMonG berkata...

ko anta yaya ke klas taekwando la nyah..just 4 self defence..

anak aku atok die pesan "nnti mu kekoh budok tu semula!" *pengsan*

LydSunshine berkata...

yg kt belakang tu kesan gigit gok ke. nampak mcm kena selar dgn besi panas je sbb bergaris.

kerusiburok berkata...

uih bahaya tol nak tinggalkan anak kat pengasuh. sebab tu makcik sy sanggup brenti kerja sebab x harap sangat pada pengasuh.